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dc.creatorRossini, Carolina Laurino
dc.date.accessioned2020-11-11T18:38:14Z-
dc.date.available2020-11-11T18:38:14Z-
dc.date.issued2015-11-27
dc.identifier.citationROSSINI, Carolina Laurino. "Between the inward impulse and the outward fact": tragedy in George Eliot's The Mill on the Floss. 2015. 52 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Letras Português-Inglês) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9001-
dc.description.abstractMoral dilemmas, human sympathy and sense of duty are the central themes that pervade George Eliot's oeuvre. Her interest in these issues led her to find in the idea of tragedy a suitable means of artistic expression for her moral and aesthetic concerns. The present work lies in the area of English Literature and aims at investigating how George Eliot's novel The Mill on the Floss ([1860]2012) brings about a modernization of the classic Greek concept of tragedy. Based on the readings of Aristotle (2013) and Eliot (1990a), we analyse how the writer incorporates and modernizes the concept of tragedy in her novel and in which ways the protagonist, Maggie Tulliver, can be considered a tragic heroine. Through the study of the tragic aspect of her novel, it is noticeable that Eliot departs from the formal elements of the Aristotelian tragedy but keeps its essence. The novelist also redefines the concept of the tragic hero: she wrests tragedy from the sphere of kings and gods and places it among the ordinary people.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Tecnológica Federal do Paranápt_BR
dc.rightsopenAccesspt_BR
dc.subjectTeatro grego (Tragédia)pt_BR
dc.subjectTragédiapt_BR
dc.subjectEliot, George |d 1819-1880pt_BR
dc.subjectLiteratura inglesapt_BR
dc.subjectGreek drama (Tragedy)pt_BR
dc.subjectTragedypt_BR
dc.subjectEliot, George |d 1819-1880pt_BR
dc.subjectEnglish literaturept_BR
dc.title"Between the inward impulse and the outward fact": tragedy in George Eliot's The Mill on the Flosspt_BR
dc.typebachelorThesispt_BR
dc.description.resumoDilemas morais, simpatia nas relações humanas e senso de responsabilidade são temas centrais que permeiam a obra de George Eliot. O interesse da autora nesses temas a levaram a encontrar na ideia da tragédia um meio de expressão artística compatível com suas preocupações morais e estéticas. O seguinte trabalho está inserido na área de Literatura Inglesa e tem por objetivo investigar como o romance The Mill on the Floss ([1860]2012) de George Eliot apresenta uma modernização do conceito Grego clássico de tragédia. Com base nas leituras de Aristóteles (2013) e Eliot (1990a), analisamos de que modo a escritora incorpora e moderniza o conceito Grego clássico de tragédia na obra e em que medida a protagonista, Maggie Tulliver, pode ser considerada uma heroina trágica. Por meio do estudo do aspecto trágico do romance, pode-se observar que Eliot abandona os elementos formais da tragédia aristotélica mas mantém sua essência. A escritora também redefine o conceito de herói trágico: Eliot retira a tragédia do domínio dos reis e dos deuses e a concede aos homens comuns.pt_BR
dc.degree.localCuritibapt_BR
dc.publisher.localCuritibapt_BR
dc.contributor.advisor1Donada, Jaqueline Bohn
dc.contributor.referee1Donada, Jaqueline Bohn
dc.contributor.referee2Azevedo, Flávia
dc.contributor.referee3Cabreira, Regina Helena Urias
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programLicenciatura em Letras Português/Inglêspt_BR
dc.publisher.initialsUTFPRpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
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